Batibouw 2016
Donderdag 25 februari 2016 — Whirlpool presenteert samen met èggo tijdens Batibouw de Keuken van de Toekomst 2.0. Die conceptkeuken toont hoe leuk en eenvoudig koken kan zijn wanneer je keukentoestellen connecteert met elkaar, alles en iedereen.
De Keuken van de Toekomst 2.0 van Whirlpool bestaat uit een interactieve kookplaat die tegelijk een intelligente touchscreen is. De spatwand achter de kookplaat, waarin wifi, camera en beamer geïntegreerd zitten, wordt een gigantisch beeldscherm waarop je vlot naar je favoriete blogs surft, kooktips vraagt aan je moeder en playlists samenstelt via Spotify. Maar Whirlpool gaat verder. Want wat gebeurt er wanneer je die keukencomputer in verbinding stelt met al je keukenapparaten?
Communiceer met je koelkast
In de Keuken van de Toekomst van Whirlpool en èggo worden keukenapparaten een stuk slimmer. De koelkast analyseert het gekozen recept en laat je weten welke ingrediënten je nog in huis moet halen en welke wijn er goed bij zou passen. Een vriend belt tijdens je voorbereidingen en vraagt of hij mee mag aanschuiven. Dat treft. Je stuurt hem de wijnsuggesties door. Tegelijk zie je in zijn profiel dat hij geen gluten eet. Daar hou je rekening mee. De oven berekent ondertussen zijn aankomsttijd en verwarmt op het juiste moment voor. Ook de afwasmachine doet mee en zorgt ervoor dat de vaat op tijd schoon is.
“Onze designers en ingenieurs blijven de grenzen van huishoudapparaten verleggen, met als doel het leven van consumenten te verbeteren”, zegt Brett Dibkey, vicepresident en algemeen directeur van de afdeling Integrated Business Units van Whirlpool Coorporation. “Voor deze conceptkeuken baseerden zij zich op populaire hedendaagse levensvisies. Interactieve producten zijn daarbij bon ton. Helaas betekenen die maar zelden een echte toegevoegde waarde voor de consument. De sterkte van Whirlpool is net dat we innoveren en de technologie ten dienste stellen van de gebruiker. Onze apparaten passen zich aan jouw noden aan en niet omgekeerd.”
èggo, exclusieve partner
Voor de Keuken van de Toekomst werkt Whirlpool exclusief samen met èggo. Dat keukenconcern neemt in België een leidinggevende positie in met bijna vijftig winkels en 15 000 geleverde en geïnstalleerde keukens per jaar. èggo staat garant voor unieke keukens van een hoge kwaliteit, die de persoonlijkheid, de waarden en de levensstijl van zijn klanten reflecteren. Het merk is bovendien een echte trendsetter die oog heeft voor de nieuwste technologische innovaties. Logisch dus dat èggo samenwerkt met Whirlpool om de revolutionaire visie van de geconnecteerde keuken te presenteren. Hiermee sluit het merk aan bij de trend om voorwerpen interactief te maken, en bereidt het zich vandaag al voor op de nieuwe wensen van zijn klanten die steeds vaker online zijn.
“We vinden het heel belangrijk om vooruitstrevende spelers in witgoed, zoals Whirlpool, op de voet te volgen”, zegt Paul David, directeur marketing van èggo. “Samen kunnen we de keukens van morgen concipiëren. Als keukenspecialist begrijpen we perfect de noden en verwachtingen van de consument van morgen.
Uit onze onderzoeken blijkt dat de keuken vandaag het hart van het huis en het familieleven vormt. Het is een plek waar we samenkomen, waar we dingen delen, en het is van cruciaal belang dat de plek inspeelt op de eisen van onze interactieve leefwereld van vandaag.
Dit project met Whirlpool biedt dan ook ongekende mogelijkheden.”
Concept wordt werkelijkheid
Lijkt deze keuken nog een ver-van-je-bedshow? Niets is minder waar. Niet alleen stellen Whirlpool en èggo tijdens Batibouw hun nieuwe conceptkeuken voor, je ontdekt er ook de eerste stappen naar een interactieve wereld van huishoudapparaten. Op de stand van Kitchen Market (Paleis 11, 405) vind je namelijk in première de wasmachine en droger Whirlpool Supreme Care, die je kunt bedienen en in de gaten houden met de 6TH SENSE LIVE-app.
OVER WHIRLPOOL EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA (EMEA)
Met zo’n 24 000 werknemers, productiesites in acht landen en verkooppunten in meer dan dertig landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika is Whirlpool EMEA een volle dochteronderneming van de Whirlpool Corporation. Als ’s werelds leidende producent en verkoper van onmisbare toestellen voor in huis, haalde Whirlpool Corporation in 2014 wereldwijd een verkoopcijfer van zo’n 20 miljard dollar. Het bedrijf telt in totaal 100.000 werknemers, en 70 productiesites en technologische researchcentra wereldwijd. Whirlpool Corporation brengt in bijna elk land ter wereld verschillende merken op de markt waaronder Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Consul, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Indesit en Bauknecht. Het European Operations Center van Whirlpool is gelegen in Comerio (VA) in Italië. Voor meer informatie over het bedrijf, surf naar www.whirlpoolcorp.com of www.whirlpool.be.
Over èggo
Opgericht in 2007, heeft het Belgische familiebedrijf èggo inmiddels 74 verkooppunten in 6 verschillende landen. Het merk is te vinden in België, het Groothertogdom Luxemburg, Spanje, Senegal en Saoedi-Arabië. In 2023 zal de èggo-groep 20.000 maatwerkprojecten voor haar klanten hebben uitgevoerd. In België beschikt de groep over een eigen logistiek en klantendienst. Met haar 1000 werknemers, plaatsers en bezorgers heeft de èggo-groep een omzet van € 180.000.000 in 2023.
Wenst u extra inlichtingen? Contacteer ons!