Eigen productiehuis creëert nieuwe televisiecampagne ‘èggo, de goede smaak’

Donderdag 26 februari 2015 — Geen betere plaats dan Batibouw om de reclamecampagne van èggo te lanceren. Onder de nieuwe slogan ‘èggo, de goede smaak’ zet de Belgische keukenbouwer zijn kwaliteitsvolle designkeukens in de kijker. Leuk detail: de professionele tv-spots werden opgenomen door het eigen productiehuis van de groep. En leuk extraatje: wie een èggo-keuken bestelt tijdens Batibouw, krijgt een gratis plaatsing cadeau.

Batibouw 2014 is intussen van start

Het ideale moment voor èggo om zijn positie te verstevigen op de markt van kwaliteitsvolle designkeukens. De slogan van de campagne luidt dan ook ‘èggo, de goede smaak’. Om maar te zeggen dat prijsbewust en lekker koken begint bij de keuze van een kwaliteitsvolle keuken aan een betaalbare prijs.

De tv-spot belicht een nieuwe designkeuken uit het greeploze gamma, voor slechts 4.400 euro, toestellen inbegrepen. Het idee voor de reclamespots werd ontwikkeld door het bureau Lielens, dat al van bij het begin in 2007 vaste partner is van èggo. Het merk besloot ook het vertrouwde deuntje ‘de keuken van mijn leven’ nieuw leven in te blazen en koos voor een melodie waar nauwelijks nog tekst in voorkomt.

De nieuwe campagne omvat naast de tv-commercials ook een luik online communicatie, met bannering, newsletters en een Facebookpagina. Verder zijn er flyers voorzien voor de 46 ‘èggo Kitchen Houses’, de verkooppunten van het merk in België. 

Eigen productiehuis

De groep waartoe èggo behoort, heeft sinds een klein jaar een eigen productiehuis. Dit zusterbedrijf maakt zowel reclameproducties als documentaires, waarvan een aantal in samenwerking met het Festival du Film Nature de Namur, met èggo’s CEO Philippe Taminiaux als oprichter.

Philippe Taminiaux licht de keuze voor een eigen productiehuis toe: “Bij ons staat kwaliteit centraal, voor onze producten, maar ook voor het hele bedrijf. Door te werken met een intern productiehuis kunnen we die kwaliteit optimaal bewaken. Voor deze spot heeft niemand moeten acteren, maar èggo heeft wel bijzonder selectief de externe partners gekozen die aan de opname hebben meegewerkt.”

Voor de opnamelocatie hoefde het bedrijf zich alvast niet te verplaatsen. De keuken in de tv-spot staat in een èggo-showroom. Het productiehuis breidt zijn expertise vandaag overigens nog uit met een eigen opnamestudio.

Over èggo

Opgericht in 2007, heeft het Belgische familiebedrijf èggo inmiddels 74 verkooppunten in 6 verschillende landen. Het merk is te vinden in België, het Groothertogdom Luxemburg, Spanje, Senegal en Saoedi-Arabië. In 2023 zal de èggo-groep 20.000 maatwerkprojecten voor haar klanten hebben uitgevoerd. In België beschikt de groep over een eigen logistiek en klantendienst. Met haar 1000 werknemers, plaatsers en bezorgers heeft de èggo-groep een omzet van € 180.000.000 in 2023.

Wenst u extra inlichtingen? Contacteer ons!