Rhisnes, 15 mei - Het Belgische familiebedrijf èggo, dat gespecialiseerd is in keukens en dressings op maat, zal tegen 2030 om 25 miljoen euro investeren. Dat is bekendgemaakt bij de ingebruikname van een nieuwe kantoren in Namen. èggo heeft heeft al zijn administratieve en logistieke activiteiten samengebracht op de Ecolys-industriezone van Suarlée. Het bedrijf had immers nood aan een modernere, ruimere en meer energiezuinige infrastructuur. De èggo-designers zorgden voor het ontwerp en de inrichting van dit lage-energiegebouw, in samenwerking met architectenkantoor Alinea en bouwbedrijf Thomas & Piron. 

 

Het nieuwe gebouw staat in het teken van het engagement dat èggo is aangegaan om zijn medewerkers een leefruimte te bieden die aanzet tot innoveren en samenwerken. “Ons bedrijf is in volle expansie, dus de verhuizing zat eraan te komen. Enerzijds waren onze kantoren in Bois-de-Villers duidelijk te klein, en ze voldeden niet langer aan de verwachtingen voor hedendaagse werkruimtes wat energie-efficiëntie en ergonomie betreft. Anderzijds werken we doeltreffender door al onze activiteiten samen te brengen op één site, en komen we tegelijk tegemoet aan de mobiliteitsbehoeften van onze medewerkers. Onze nieuwe werkomgeving: wát een verandering,” verduidelijkt Frédéric Taminiaux, CEO van èggo.

 

Groter netwerk en ruimer assortiment

Maar de verhuizing is slechts de eerste stap in het kader van een ruimer plan. Het bedrijf uit Namen onthulde zijn strategisch plan 2025-2030, dat goed is voor een totale investering van 25 miljoen euro. Met dit plan wil èggo tegen 2030 een omzet halen van 250 miljoen euro en 180 nieuwe medewerkers aanwerven.

Het ambitieuze plan omvat de opening van 5 nieuwe showrooms in België, voornamelijk in Vlaanderen, en de totaalrenovatie van 56 winkels verspreid over het hele land. Het nieuwe winkelconcept zet alle inrichtingsoplossingen van het merk èggo in de kijker, van de keuken over de berging en de badkamer tot de dressing, en zelfs boekenkasten zijn mogelijk. Ook al blijven keukens het èggo-paradepaardje, toch heeft het bedrijf de ambitie om design op maat te democratiseren in alle ruimtes van het huis. 

 

Verovering Spaanse markt

Met al 13 showrooms in Spanje streeft èggo ernaar om in dit land de nummer één te worden op de markt van de uitgeruste keukens. Het bedrijf plant de volgende vijf jaar de opening van 20 bijkomende showrooms om zo zijn aanwezigheid op het Iberisch schiereiland te versterken. Spanje is immers een veelbelovende markt voor èggo, met bijna 20 miljoen huishoudens en op dit moment zeer weinig actieve keukenbouwers.

 

Technologie ten dienste van klanten en medewerkers 

èggo wil ook de klantbeleving verbeteren door een nóg meer gepersonaliseerde service te bieden, die gebaseerd is op twee bedrijfspijlershet menselijke en het digitale. Het plan omvat onder meer een sterkere opleiding voor de designerteams, de uitrol van de ontwerp-aan-huis-service (èggo@home), een volledige vernieuwing van de website, een nieuwe online keukenconfigurator enz.

Sinds 2021 investeerde het bedrijf meer dan 4 miljoen euro in volledige digitalisering, waarvoor een samenwerking werd aangegaan met Odoo, een ander Waals succesverhaal. De nieuwe beheerstool (ERP), die intussen gebruikt wordt door alle medewerkers in België, heeft de workflow vlotter en eenvoudiger gemaakt, en tegelijk gezorgd voor een meer kwaliteitsvolle dienstverlening aan de klanten. 

 

Duurzaam en solidair engagement 

Èggo neemt duurzaamheid ernstig en heeft een specifiek team samengesteld dat aan meer milieuvriendelijkere oplossingen werkt: elektrificatie van de voertuigenvloot, de overstap naar led-verlichting, gecentraliseerd afvalbeheer en de lancering van een duurzamer gamma huishoudtoestellen. Sinds 2023 plaatst èggo ook zonnepanelen op zijn volledige winkelpark in België. Intussen werd dit al gerealiseerd bij 10 winkels. Deze investering van 1 miljoen euro loopt nog tot 2025. 

Dat alleen is echter niet voldoende,” stelt Frédéric Taminiaux. “De duurzaamheidsuitdagingen van morgen moeten ons ertoe aanzetten om ons model nog grondiger te herzien. We moeten nadenken over concrete oplossingen om de levensduur van onze keukens nog te verlengen, om er een tweede leven aan te geven. Verder moeten we onze klanten meer richting duurzamere keuzes sturen, met name wat huishuidelektro betreft.

 

Enkele belangrijke cijfers

Met een jaaromzet van 170 miljoen euro, een verdubbeling in tien jaar tijd, en meer dan 20.000 klantenprojecten die jaarlijks ontworpen, geleverd en geplaatst worden, stelt èggo vandaag meer dan 650 medewerkers en 350 partnerplaatsers tewerk. Het bedrijf heeft een netwerk van 74 verkooppunten (voornamelijk in België en het Groothertogdom Luxemburg) en het is een van de zeldzame keukenbouwers die geïnvesteerd hebben in een eigen logistiek centrum in België.

Deze bemoedigende cijfers en dit heuglijke nieuws tonen aan dat èggo streeft naar een vorm van ondernemerschap die wil bijdragen aan een ander leven voor medewerkers, partners en klanten.

 

MEER INFO EN FOTO'S

Voor meer info over èggo ga naar www.eggo.be/nl of neem contact op met François Géhot, fgehot@go-com.be, +32 (0)475 85 91 16.

Rechtenvrije foto's kunt u hier downloaden: https://we.tl/t-iePnnoxu3P.
Rechtenvrije video's kunt u hier downloaden: https://we.tl/t-KlZ5piThcK.