De verovering van het uiterst gespecialiseerde segment van de vastgoedpromotie

Maandag 22 oktober 2018 — Èggo, een familiebedrijf en Belgisch leider in keukens en kasten, bevindt zich in de laatste onderhandelingsfase voor de overname van The Kitchen Company, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de verkoop van keukens aan vastgoedpromotoren. Beide ondernemingen willen hun krachten bundelen en een referentiespeler worden binnen dit uiterst gespecialiseerde B2B-segment.

Frédéric Taminiaux, CEO van èggo: "The Kitchen Company heeft zijn relevantie en de kwaliteit van zijn dienstverlening naar de veeleisende klanten, die bouwers en vastgoedontwikkelaars zijn, al bewezen. Deze markt vereist een specifieke aanpak die deze onderneming met succes heeft geïntegreerd. Hoewel we tot hiertoe mooie resultaten behaalden met onze B2B-afdeling èggo-Project – vooral in Wallonië en in Brussel – willen we al een tijdje een duidelijke opsplitsing maken tussen de activiteiten voor particulieren enerzijds en die voor de vastgoedmarkt anderzijds. De overname van The Kitchen Company zal ons de mogelijkheid bieden om ons meer en op een competitievere manier te specialiseren onder dit merk. The Kitchen Company kan op zijn beurt profiteren van ons logistieke vakmanschap, van onze marketingmiddelen en onze ontwikkelingscapaciteit."

Marc Albert, CEO van The Kitchen Company : "Met meer dan 20 jaar ervaring met keukens binnen de B2B-markt, kan The Kitchen Company alleen maar blij zijn dat een groep als èggo heeft besloten om te vertrouwen op onze expertise om samen nieuwe kansen te ontwikkelen. Ik denk dat onze twee bedrijven, buigend op hun respectievelijke professionaliteit, in staat zullen zijn om meer oplossingen aan te bieden aan onze klanten-promotoren en om grotere projecten aan te kunnen. Het is bovendien kenmerkend om vast te stellen in welke mate we met èggo dezelfde waardenzuil en kwaliteitsvereisten delen naar de klant toe, zowel privé als professioneel.

Frédéric Taminiaux: "We behouden de naam en de infrastructuren van The Kitchen Company, en uiteraard alle talenten die we maar al te graag verwelkomen binnen onze groep. Bovendien zijn we al aan het nadenken over de opening van twee nieuwe showrooms, een in Wallonië en een in Vlaanderen, om de groei van The Kitchen Company te ondersteunen."

Met deze nieuwe aankoop wil de groep èggo zijn leidersstatus versterken en een omzet van 20 miljoen euro overschrijden binnen het segment van de B2B.

Over èggo

Èggo is een Belgisch familiebedrijf dat in 2007 werd opgericht en dat vandaag 60 verkooppunten telt (50 in België, 7 in Spanje, 2 in het Groothertogdom Luxemburg en 1 in Nederland).  Elk jaar ontwerpt en plaatst het merk meer dan 17.400 ingerichte keukens en 2.500 kasten. In België beschikt èggo over zijn eigen diensten Logistiek en Customer Care. Met 630 medewerkers, installateurs en leveranciers verwacht èggo voor 2018 een omzetcijfer van 135 miljoen euro.

Over The Kitchen Company

The Kitchen Company werd in 1998 opgericht door Marc Albert. De onderneming, die volledig gewijd is aan de verkoop van keukens voor vastgoedpromotie, stelt vandaag 17 mensen tewerk en ze verwacht voor 2018 een omzet van 6 miljoen euro.

Over èggo

Opgericht in 2007, heeft het Belgische familiebedrijf èggo inmiddels 74 verkooppunten in 6 verschillende landen. Het merk is te vinden in België, het Groothertogdom Luxemburg, Spanje, Senegal en Saoedi-Arabië. In 2023 zal de èggo-groep 20.000 maatwerkprojecten voor haar klanten hebben uitgevoerd. In België beschikt de groep over een eigen logistiek en klantendienst. Met haar 1000 werknemers, plaatsers en bezorgers heeft de èggo-groep een omzet van € 180.000.000 in 2023.

Wenst u extra inlichtingen? Contacteer ons!