Stap 1: opruimen, sorteren en weggooien

Het lijkt misschien een simpele tip, maar geef toe dat we vaak allerlei documenten bijhouden ‘voor het geval dat’: documenten, dossiers, prullaria, accessoires, enz. Het resultaat: ons bureau ziet er constant slordig uit. En dat is allesbehalve bevorderlijk voor je welzijn tijdens het werk... en dus ook niet voor je productiviteit.

Zorg dus voor een serene omgeving en begin bij het begin: opruimen, sorteren en weggooien. Of anders gezegd: bewaar op je bureau enkel wat je écht nodig hebt. Hiervoor volstaat één simpele vraag: “Wat gebruik ik het meest en moet dus absoluut binnen handbereik blijven?”. Als je pen en papier nodig hebt om je ideeën kwijt te kunnen en je gedachten te ordenen, dan blijft dat op je bureau. Oude dossiers van 2 jaar oud die je niet meer voor het werk gebruikt daarentegen: richting vuilnisbak!

Stap 2: investeer in opbergmogelijkheden op maat

Klaar met sorteren en blijft enkel nog het hoogstnoodzakelijke over? Dan is het tijd om stil te staan bij de volgende stap, namelijk de inrichting en de indeling van je werkruimte. Nu je een selectie hebt gemaakt van wat je echt nodig hebt voor je werk en je productiviteit, is het hét ideale moment om te kijken hoe je dit alles in je bureau kunt opbergen. Mappen, boeken, accessoires, dossiers, documenten, bureauspullen, ... Als alles een vaste plaats heeft, oogt het meteen stukken ordelijker en is alles een stuk beter georganiseerd.

Maak een afspraak

Onze tips voor een slim bureau

Op zoek naar inspiratie voor opbergmogelijkheden op maat voor je bureau? Dat komt goed uit, wij hebben tal van ideeën! Boekenkast, gesloten kast, open kast, hier alvast enkele voorbeelden:

  • Denk verticaal: zorg voor kasten in de hoogte! Bijvoorbeeld boven je bureau. De ideale plaats voor een boek, een plant, een poppetje of andere decoratievoorwerpen. Zo koppel je het nuttige aan het aangename.
  • Kies een stuk muur waar je opbergkasten kunt plaatsen. Met kasten op maat (zoals van èggo) kun je zelfs de ruimte onder een schuine wand benutten met aangepaste kasten.
  • Het neusje van de zalm? Ga voor een combinatie van kasten met draaideuren en decoratieve nissen: wauw-effect gegarandeerd!
  • En vergeet ook niet de inrichting van een boekenkast! Een absolute must voor een zen-werkruimte.
Ontdek onze catalogus

Stap 3: wees creatief!

Er bestaan oneindig veel tips voor wie de kasten van zijn bureau wil opruimen en organiseren: opbergdozen, ordners, document- of postbakken, potloodhouders, ... Maak gebruik van alle denkbare middelen aan voor een opgeruimd bureau en een nette werkruimte.

  • Hou je wel van wat deco en persoonlijke spullen op je bureau (zoals een fotokader van je gezin, een plantje enz.), plaats deze dan op een apart stukje van je bureau. Zo vermijd je dat het een chaos aan spullen wordt. Het allerbeste is natuurlijk om aparte werkruimtes te maken. Richt een aparte plaats in voor decoratie en persoonlijke voorwerpen, een andere plaats voor mappen en dossiers, nog eentje voor apparatuur, ...
  • Bedenk een klasseringssysteem voor je papier, zo staat alles mooi op z’n plaats. Bijvoorbeeld een stapeltje voor nog te behandelen zaken, eentje voor documenten die je wilt bijhouden, enz.
  • Beschikt je kast over lades? Deel deze in in aparte vakken. Zo blijft alles op z’n plaats liggen en hoef je geen uren te zoeken naar die ene paperclip.

Klaar om eraan te beginnen?

Wil je je productiviteit verhogen met een mooi opgeruimd bureau? Onze experten staan voor je ter beschikking. Ze helpen je de ideale opbergoplossing te vinden waarmee je je beschikbare ruimte ten volle benut en je werkdag zo leuk mogelijk maakt, zelfs thuis. Samen maken we je bureaukast op maat.

Vind de dichtstbijzijnde showroom
Meer weten

Hulp nodig?

Maak een afspraak
Gepubliceerd op 14.06.2021
Meer informatie

Wil je meer weten over éggo

Ontdek onze knowhow